Wednesday, January 8, 2014

Sedih Hati ni X sapa yang Rasa

Salam.

Entah la. nak cite macam mana pon x tau. Serba x kene. KB ingat kb ni dah habis panas baran dah. Rupa nya die lagi panas baran. serba x kene. cakap salah x cakap salah. langsung x nak beralah ngan kita ni. suka cakap yg buruk2 pasal keje kita. betul la kita syg kje kita. sapa x sayang position kita skrg tapi entah la. hati yang sakit ni Allah je tau. lau die dlu berkeras x nak apply keje kat sini kenapa kita x. suka cakap yang bukan-bukan pasal kje kita, pasal apa yg kita buat. cikit-cikit cakap 'x pe. kerja. buat je la. Nanti Allah persoalkan lak gaji yg kita terima tu'. tapi lau dah setiap kali die akan memburuk-burukkan company kita. seolah-olah company kita ni truk sangat. gaji die je la yg nampak kemana aliran duit nya. gaji kita x tau p mana. byr kete, loan, hp, umah sewa, miyk kete, servis kete. kita x penah mntk die. even tiap kali die balik pakai kete kita 1 bulan lebih millage 10k+ kita x pernah berkira.

kita rasa mcm nak benti keje la. betol kita syg keje kita tp entah lah. mental kita sakit. tertekan sangat-sangat. tu belum g tekanan pasal anak lak. die x rasa apa yg kita rasa. cemana keluarga die memperlekehkan kita. die x rasa. secara halus die nak kata kita salah. lau anak tu macam tanah kiat kita tempek-tempek pastu jadi bentuk x pela. tapi bukan. tu ketentuan dari Allah. bila kita cakap macam kita ni terlampau sosial x tau hal agama. yela. kita ni belajar agama sampai sekolah menengah je. bukan la masuk sekolah podok. sedih sangat-sangat. kita mengharapkan die leh support kita. jadi tempat kita bersandar. ada bahu yang boleh kita tumpang bila kita menagus

kita sedih sowang-sowang.even masa menaip ni pon kita menangis. x der sapa rasa apa yang kita rasa. rasa down sangat-sangat. 


No comments: